Dinsdag 6 september 2016

2193 keer gelezenNu reageren

Twinkle100: meeste retailers hebben clicks én bricks

Twinkle100: meeste retailers hebben clicks én bricks

Een meerderheid van de retailers in de nieuwe Twinkle100 heeft een fysieke winkel of showroom. Dat blijkt uit een analyse van de tweehonderd grootste online retailers van Nederland. Pure players zijn in de minderheid.


In het overzicht van de grootste online retailers van Nederland staan 94 bedrijven met tenminste één fysieke winkel. Nog eens 13 productverkopers hebben een of meerdere showrooms annex afhaalpunten, zo becijferde de Hogeschool van Amsterdam, onderzoekspartner voor de Twinkle100. Een rekensom leert dat 107 van de 200 genoteerde retailers klanten bedienen met bricks, de rest doet dat niet.

Vaker stenen bij grote online retailers
In de top 100 staan méér partijen met stenen vestigingen (62) dan in de Tweede100 van online retailers (45). Het gaat zowel om winkelketenbedrijven die ook online zijn gaan verkopen, als om bedrijven die online zijn begonnen en inmiddels ook fysieke vestigingen hebben (à la Coolblue). Onder de bedrijven in de Travel30 zijn fysieke vestigingen overigens geen regel, maar uitzondering.

De nieuwe Twinkle100
Deze en veel meer gegevens zijn te vinden in de nieuwe Twinkle100, die op 22 september wordt gepresenteerd in Utrecht. De negende editie, gemaakt voor en mét de e-commerce markt, is rijker dan ooit.
 
Lees ook: Twinkle100: de eerste cijfers (12 augustus 2016)

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Offline vs online (Multichannel)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)
- Cross-channel (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
Twinkle100: meeste retailers hebben clicks én bricks

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.