Twinkle | Digital Commerce

‘Braziliaanse e-commerce groei niet dubbelcijferig meer’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:03

De Braziliaanse e-commerce markt maakt dit jaar naar verwachting een veel minder sterke groei door dan in de afgelopen jaren. De omzet stijgt met 7,9 procent tot 17,1 miljard dollar, terwijl in 2015 en 2014 de groei nog respectievelijk 22 procent en 27 procent was.

Dat blijkt uit een e-commerce overzicht (pdf) van Brazilië, opgesteld door de E-commerce Foundation en onderdeel van een reeks van 13 landenrapporten.

Omzet in 2015
De omzet kwam in 2015 uit op 15,9 miljard dollar, ruim een vijfde meer dan in 2014, toen de opbrengstteller op 13 miljard dollar bleef steken.

Uitgaven per persoon
63,7 procent van de Brazilianen heeft toegang tot het internet. Daarvan winkelt 38 procent ook online. Zij geven gemiddeld zo’n $416 per persoon uit, een bedrag dat stijgt met de jaren, zoals in onderstaand figuur is te zien. Van alle digitale verkopen komt 19 procent uit mobiel.

Wikipedia van de e-commerce
De in totaal 13 landenrapporten verschijnen op Ecommercewiki.org, de begin dit jaar gelanceerde ‘Wikipedia van de e-commerce'. Eerder verscheen al een rapport voor de Nederlandse (pdf), de BelgischeBritseAmerikaanseDuitseFranse,  Australische, Russische en Japanse markt.