Twinkle | Digital Commerce

Hudson's Bay neemt robot-fulfilmentcenter in gebruik

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:04

De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay heeft zijn distributiecentrum in Toronto bijna volledig geautomatiseerd. Tweederde van de ruimte wordt benut door een robotsysteem dat orders pickt en verstuurt.

Hudson's Bay verklaart dat het robotsysteem de gemiddelde tijd om een product te picken en verzendklaar te maken, van 2,5 uur terugbrengt tot een kwartier. Daarbij verbetert de accuratesse van orders van 97 à 98 procent naar 99,7 procent. Hierdoor neemt het bedrijf wel alvast minder seizoenswerkers aan in de komende feestdagenperiode: 200 à 300 in plaats van 600 à 700.

Digital sales
De retailer probeert in te spelen op de 'high immediate gratification needs' van de jongere generatie. Dat Hudson's Bay hierin succesvol is, bleek aan uit de cijfers van het tweede kwartaal dit jaar: de verkoop uit digital sales steeg met 84,4 procent ten opzichte van 2015. De focus op online verdiensten is ook geselecteerd als strategie om de Duitse keten Galeria Kaufhof uit het slop te trekken, die eind vorig jaar werd overgenomen door Hudson's Bay.

Nederland
In mei werd bekend dat Hudson's Bay naar Nederland komt. De warenhuisketen neemt veel van de panden van het failliete V&D over. Hudson's Bay geeft in zijn winkels e-commerce ook een rol door zijn 'all-channel retailmodel'.