Woensdag 11 januari 2017

980 keer gelezen1 x gereageerd

Amazon grootste stijger in lijst waardevolle retailmerken

Amazon grootste stijger in lijst waardevolle retailmerken

Amazon voert de lijst aan van ’s werelds meest waardevolle retailmerken. De drie partijen met een ‘digital first’ focus, te weten Amazon, Alibaba en eBay, representeren samen 40 procent van de totale merkwaarde in de top-25.

Marketingbureau WPP publiceert voor de elfde keer zijn BrandZ Most Valuable Global Retail Brands Top 25 (pdf), waarin retailmerken voor een bepaald bedrag gewaardeerd worden.

Amazon, Alibaba en Home Depot
Amazon voert de lijst aan met 98,9 miljoen dollar, een flinke stijging van 59 procent ten opzichte van vorig jaar. Runner-up is Alibaba, dat met 26 procent daalt in zijn waardering naar 49,3 miljoen dollar. De derde positie wordt ingenomen door Home Depot met 36,4 miljoen dollar (+32 procent).

De top-6 van de lijst, bron: WPP.

EBay en Walmart
Het derde, zoals WPP dat omschrijft, digital first bedrijf eBay komt pas op de tiende positie in de lijst. Het merk daalt met 19 procent in zijn waardering naar 11,5 miljoen dollar. Walmart, overall de grootste retailer ter wereld, daalt ook in zijn waardering (-23 procent) tot 27,3 miljoen dollar. ‘Het is pas vier jaar geleden dat Amazon de toppositie van Walmart overnam’, schrijft WPP-ceo David Roth.

Amazon als startpunt
Amazon wordt in de Verenigde Staten al eerder gekozen als startpunt van de customer journey dan Google. 55 procent van de Amerikanen geeft aan in hun online zoektocht te beginnen bij Amazon. 

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
Amazon grootste stijger in lijst waardevolle retailmerken
  1. Dennis op maandag 16 januari, 2017 om 18:28
    outletkluizen.nl

    Ik vind het heel vreemd dat de merknaam Amazon maar 100 miljoen waard is.
    De jaaomzet van amazon is als ik me niet vergis meer dan 100 miljard en hoewel ik niet weet hoe ze de waarde van een merk berekenen, zegt het mij veel dat wanneer Amazon van naam zou veranderen dit meer invloed heeft dan 100 miljoen.  


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.