Woensdag 11 januari 2017

954 keer gelezen2 x gereageerd

Facebook target nu nieuwe klanten met dynamic ads

Facebook target nu nieuwe klanten met dynamic ads

Facebook geeft een andere draai aan zijn dynamic ads door de remargeting advertenties om te zetten in een middel om potentiŽle nieuwe klanten relevant te benaderen. Dit gebeurt aan de hand van klantinformatie binnen en buiten het social medium.

Dynamic ads zijn uitklapbare advertenties met daarin meerdere producten uit het aanbod van een webwinkel. Ze werden oorspronkelijk gebruikt als remargeting tool, maar krijgen nu een nieuwe functie.

Signalen
Kort samengevat gebruiken de dynamic ads de ‘signalen’ (klantinformatie) van retailers op Facebook en op websites daarbuiten (in webwinkels bijvoorbeeld). De informatie op externe websites en in apps wordt uitgelezen via respectievelijk de Facebook Pixel in sites en via App Events voor apps. Die tools registreren bijvoorbeeld het zoekgedrag van een persoon in een bepaalde (concurrerende) webwinkel, zodat de dynamic ads hierop een relevant aanbod kunnen tonen.

Binnen Facebook
Daarnaast gebruiken dynamic ads het gedrag van consumenten op Facebook zelf, zoals likes en kliks. Zo krijgen bezoekers in hun tijdlijn een bank van Wayfair te zien als zij intern en extern op zoek zijn geweest naar nieuwe meubels.

Fysieke voorraad
Of de dynamic ads ook aan de voorraad in fysieke winkels gekoppeld blijven, zoals sinds september het geval was in de retargeting functie, is nog onbekend.†


0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Social media marketing (Marketing)



Er is op dit moment 2 keer gereageerd op:
Facebook target nu nieuwe klanten met dynamic ads
  1. mark op donderdag 12 januari, 2017 om 11:01

    Kunnen jullie ook de bron vermelden?

  2. Bernadette, Redactie Twinkle op donderdag 12 januari, 2017 om 15:44

    @ Mark: er zijn diverse bronnen van dit nieuws, waarvan de Amerikaanse vaktitel Internet Retailer er ťťn is (zie link 'signalen' in het artikel:†

    https://www.internetretailer.com/2017/01/10/facebook-targets-googles-key-strength-shopper-intent


Laat een reactie achter:









Code (zie plaatje hierboven)

E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.