Twinkle | Digital Commerce

Hoogvliet staakt bezorging in Amsterdam

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

De pilot waarin Hoogvliet boodschappen bij klanten uit Amsterdam laat bezorgen door PostNL, is eind vorig jaar een stille dood gestorven. De supermarktketen bezorgt nog wel binnen eigen kerngebied; in overige plaatsen kunnen klanten orders afhalen bij de winkels.

Dat meldt het magazine van Distrifood. Hoogvliet bezorgt nog wel in Den Haag, Hendrik-Ido-Ambacht, Ypenburg, Voorschoten, Alphen aan den Rijn en Woudenberg. In zestig andere filialen kunnen klanten hun online bestelde boodschappen ophalen. In november lanceerde de supermarktketen een eigen bestelapp, waarmee consumenten online kunnen bestellen.

Online vaak thuisbezorgd
Uit het marktonderzoek Smart Food Monitor bleek afgelopen september nog dat het merendeel van de Nederlandse consumenten - 68 procent - zijn online bestelde boodschappen thuis laat bezorgen. Ook meldde de Smart Food Monitor dat Hoogvliet, samen met online supermarkt Picnic, een gedeelde vierde plaats kreeg in een ranglijst van supermarkten waar klanten het vaakst online bestellen.

Einde Versmarkt
Ook aan een andere pilot van Hoogvliet kwam enkele maanden geleden een einde: het hybride winkelconcept ging de koelkast in na sluiting van de tweede Versmarkt-winkel in Zaltbommel. Met zijn hybride winkelconcept wilde Hoogvliet online en offline boodschappen doen samenbrengen: klanten konden online kruidenierswaren en verpakte producten bestellen en de order in de supermarkt afhalen en aanvullen met verswaren.