Twinkle | Digital Commerce

Personal shopping-site bezoekt klant op kantoor

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:13

House of Einstein biedt een nieuwe service op basis van inzichten uit eigen onderzoek: de online verkoper van herenkleding gaat vanaf nu langs op kantoor om klanten persoonlijk advies te geven.

'Corporate Outfitting', zoals House of Einstein zijn nieuwe dienst aanduidt, vloeide voort uit een enquète onder vijfhonderd business professionals. De ondernemers constateerden onder hen de behoefte aan advies op maat voor 'de werkende man die wel goed gekleed de deur uit wil, maar er simpelweg geen tijd voor heeft'.

Kledingbox thuisbezorgd
Na de pas- en adviessessie op het werk van de klant stuurt House of Einstein de heren een box met kleding thuis. Bedrijven als Google, McKinsey, Oracle en TomTom maken al gebruik van 'Corporate Outfitting'.

Flexibele kledingstijl
In het onderzoek ontdekte House of Einstein verder dat kleding op het werk steeds minder gebonden is aan een bepaalde standaard. 'Slechts twintig procent van de werknemers gaat nog in pak naar werk,' zegt mede-oprichter Mei Ling Tan in een persbericht. 'De meerderheid kiest tegenwoordig voor een nette spijkerbroek met overhemd en jasje. Deze smart casual kledingstijl past veel beter bij de huidige tijdgeest waarin we flexibeler werken, zowel op gebied van werktijden als locatie.'

House of Einstein
Kort na zijn start in 2014 ontving House of Einstein een half miljoen euro groeigeld van een anonieme investeerder. De webwinkel kent inmiddels acht medewerkers en werkt samen met meer dan 25 modehuizen.