Twinkle | Digital Commerce

Coolblue wint titel 'Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland'

2017-05-28
24631386
  • [nieuws]
  • 1:16

Coolblue is door consumenten uitgeroepen tot Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. De webwinkel nam de publieksprijs voor het eerst in ontvangst tijdens de uitreiking van de CustomerFirst Awards, die gisteravond in het Beatrix Theater te Utrecht plaatsvond.

Greetz en Landal GreenParks bezetten de tweede en derde plek in de top-10 Klantvriendelijkste Bedrijven 2017. Consumenten beoordeelden Coolblue met de hoogste cijfers voor 'medewerkers beschikbaar', 'doet wat reclame belooft' en 'oprecht betrokken', met als resultaat eindcijfer 8,34. Onder meer Ikea, Miss Etam en de Efteling scoorden goed bij het publiek met hun klantvriendelijke service.

Alles voor een glimlach
'Ze doen wat ze beloven en nemen proactief actie als ze hun beloften niet waarmaken. Coolblue begrijpt ook echt hoe een webwinkel moet werken en wat past in de huidige tijd,' klonk het bij tevreden klanten van de webwinkel die 'alles voor een glimlach' doet. De scores in de top-10 lagen dicht bij elkaar, verklaart Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR. 'Coolblue is een terechte winnaar'.

Beste Webwinkel
In de prijzenkast van Coolblue prijkt sinds kort eveneens de Shopping Award 2017 voor Beste Webwinkel van Nederland. De vakprijs ging in 2012 en 2013 ook naar de elektronicashop. Naast de titel 'Beste Webwinkel 2017' won Coolblue op 23 maart eveneens een Excellence Award in de categorie Consumer Electronics.

Uitreiking
Tijdens het CustomerFirst Gala stonden ook diverse vakprijzen, een MVO-prijs en de titel Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland op het spel. De uitslagen vindt u hier.