Donderdag 20 april 2017

905 keer gelezenNu reageren

Omoda: ‘Winkelpersoneel aan knoppen klantfeedback’

Omoda: ‘Winkelpersoneel aan knoppen klantfeedback’

Omoda betrekt zijn winkelmedewerkers bij het verkrijgen van feedback van klanten op zijn service. In het kader van ‘feedback is een cadeautje’ probeert het schoenenbedrijf het geven van een reactie zo makkelijk mogelijk te maken voor klanten.

‘Het winkelpersoneel is “owner” van het dashboard’, omschrijft Jan Pieter Honkoop van Omoda zijn review tool, ontwikkeld door toeleverancier Starred, aan een volle zaal geďnteresseerden tijdens Multichannel 2017 in Utrecht. ‘Zo kunnen zij direct op een review van de service in een fysieke vestiging reageren. Waarom geeft de klant deze feedback? Wat is de reden dat hij de behoefte voelt om een klacht in te dienen over de winkel?’

Voorkeurskanalen
Omoda, in maart winnaar van een Shopping Excellence Award en Publieksprijs XL, verstuurt zijn verzoeken tot feedback van klanten nu alleen nog via e-mail. ‘Wij zien hier een respons van 30 procent op’, zegt Honkoop. ‘We willen in de toekomst het voorkeurskanaal van klanten voor dit soort verzoeken inzichtelijk maken. Daar zijn we momenteel mee bezig. Zo kunnen we ook via bijvoorbeeld WhatsApp aan klanten vragen hoe zij de service in de winkel hebben ervaren.’

_____

Multichannel 2017
Multichannel 2017 vindt alleen vandaag nog plaats in DeFabrique (Utrecht). Het kennisfestival is gratis te bezoeken.
_____

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Chat (User-experience)
- Technologie (Klantcontact)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)



Geef nu als eerste een reactie op:
Omoda: ‘Winkelpersoneel aan knoppen klantfeedback’

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.