Donderdag 18 mei 2017

807 keer gelezenNu reageren

Google koppelt winkelinformatie aan zelfgemaakte foto’s

Google koppelt winkelinformatie aan zelfgemaakte foto’s

Google verbindt de fysieke wereld verder met online door zelfgemaakte foto’s van objecten, restaurants of winkels te koppelen aan de informatie in de zoekmachine. Google Lens maakt retailers zo gemakkelijker digitaal vindbaar voor consumenten.

Google presenteerde gisteren tijdens zijn jaarlijkse updatecongres verschillende nieuwe functies voor de smartphone. Vooral Google Photos wordt veel slimmer, door Lens. Ook wil de zoekgigant foto’s gaan printen in een fysiek fotoalbum, voor $9,99. Losse foto's laten afdrukken is nog niet mogelijk.

Koppeling met winkelinfo
Voor retailers kan de informatiekoppeling met zelfgemaakte foto’s interessant zijn, omdat een gebruiker aan de hand van de etalage van een winkel direct online kan zien wanneer deze geopend is, welke webshop aan de vestiging gekoppeld is en hoe hij met het personeel in contact kan komen. In onderstaande video legt Google het uit:

Beschikbaarheid
De nieuwe functies worden binnenkort beschikbaar op het web, op Android-apparaten en de iOS-versie van Google Photos. De fotoalbums zijn alleen in de Verenigde Staten via het web te bestellen.


0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Segmentatie (Klantcontact)
- Technologie (Klantcontact)
- Cross-channel (Multichannel)
- Zoekfunctie (User-experience)
- Vindbaarheid (User-experience)



Geef nu als eerste een reactie op:
Google koppelt winkelinformatie aan zelfgemaakte foto’s










Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.