Woensdag 1 juli 2009

3043 keer gelezenNu reageren

Seo-tactieken die u beter kunt mijden

Geen afbeelding beschikbaar

Er zijn zo van die technieken voor zoekmachineoptimalisatie die je maar gewoon beter niet kunt gebruiken. Als ze al effect sorteren op de korte termijn, dan nog doen ze uiteindelijk meer goed dan kwaad op de langere termijn. Maar wat zijn de allerslechtste?

Die vraag stelde Jill Kocher, Manager Natural Search Consulting bij Netconcepts centraal in een artikel op Multichannelmerchant.com.

Kocher begint met de mededeling dat de 'slechtheid' van bepaalde seo-technieken afhangt van het risico dat men wil lopen. Zelf werkt ze veel voor grote Amerikaanse online-retailers, waardoor haar risicotolerantie nihil is.

Volgens Kocher zijn er voldoende seo-technieken die zonder risico de prestaties in organissche zoekresultaten kunnen verbeteren. Veranderingen komen in deze discipline maar langzaam tot stand en vertrouwen komt te voet en gaat te paard, waarschuwt ze.

Kocher's devies: 'Als je bang bent dat je betrapt wordt terwijl je iets doet, dan kun je daar maar beter van afzien.' Een ander aloud advies is gegoten in een retorische vraag: 'Als je vriend van een brug springt, doe jij dat dan ook meteen maar?'

Hieronder de zes (onvertaalde) absolute don'ts bij zoekmachineoptimalisatie volgens Kocher:

  • Conditional redirecting
  • Hidden text and links
  • Faux URL rewrites
  • Buying ande selling links
  • Sister site link farms and rings
  • List of links

U kunt het artikel van Kocher, waarin ze deze dubieuze tactieken beschrijft, hier lezen.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Zoekmachinemarketing (Marketing)
- Vindbaarheid (User-experience)



Geef nu als eerste een reactie op:
Seo-tactieken die u beter kunt mijden

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.