Twinkle | Digital Commerce

TNT Post: How to lie with track and trace

2017-05-26
171130
  • 1:08

Het stond zo lief onder aan de orderbevestiging van de webshop die onze dj-spulletjes regelt: 'Je bestelling bij onzeshop.nl is bij ons verzonden en zul je binnenkort ontvangen. Het pakketnummer van de zending is: 3SZRAV009002811 en heeft als referentie: 304568. Met dit pakketnummer kun je de verzendstatus van de zending online controleren op de website van de TNT Post. Klik hiervoor op onderstaande link...'

En het werkt! Je kunt de zending virtueel volgen. De status meldt: zending opgehaald en in sorteerproces, intern transport pakketten, zending zit in afleverroute, chauffeur is onderweg en.... ineens: gesloten, aflevering uitgesteld tot volgende werkdag.

Het bleef virtueel. Op zaterdag de hele dag gewacht op ons pakje dat die aardige postjongen zou brengen. Maar het bleef dus stil. Geen deurbel, geen pakje, helemaal niks. Maar wel dat verbazingwekkende virtuele spoor op de TNT Post website. Een heuse spooklevering. En dat gebeurt hier steevast elke zaterdag, juist als we thuis zijn. Geen pakjes, wel steevast op maandag, en steeds dat dwaalspoor op de site van TNT Post. Een slimme zaterdagse bezorger die op tijd bij zijn vriendin wil zijn?

Jammer voor onze webshop... want wij hadden er echt op gerekend. Beloofd: 48 uur... maar dan laat TNT Post jou en jouw klant in de steek. Wij mogen weer naar de Postkantoor. Niet zo netjes dus. Volgende keer kiezen wij weer voor baksteen. Vertrouwt u uw pakketjesbezorger wel?

Kortom, track but no trace...