Vrijdag 23 januari 2009

4976 keer gelezenNu reageren

Het ultieme e-commerceconcept voor multimedia

Eduard de Wilde

Het ultieme e-commerceconcept voor multimedia

David Sifry is de oprichter van Technorati. Een paar maanden geleden heeft hij een nieuw initiatief gelanceerd: Offbeatguides.com. Een reisgids die je kunt aanpassen aan je eigen wensen. Ik vind dit een geweldig concept, ongeacht of het wel of geen succes gaat worden.

Het is een samensmelting van on- en offline elementen en sluit perfect aan bij de behoefte.

 

Wie kent niet dat gevoel dat je een reisgids koopt waarin driekwart van de informatie nutteloos is omdat je op die plekken nooit zal komen? En je moet dat boek wel de hele dag in je rugzakje meesjouwen. Bij Offbeatguides.com kan je vrijwel alle informatie personaliseren (of beter gezegd, individualiseren):

  • de valuta koers aanpassen aan je eigen munteenheid (en gebaseerd op de verhouding op het moment van vertrek),
  • de reisdata zodat alleen evenementen worden getoond die er zijn op het moment dat je er bent
  • de bestemming, waardoor Informatie over het klimaat wordt aangepast aan de lokatie en aangepast aan de actuele weersvoorspellingen
  • het hotel, waardoor wandelroutes worden getoond vanuit je hotel e.d.
  • je kan hoofdstukken toevoegen of weglaten
  • op de reisgids wordt je naam geprint, weliswaar nice to have, maar voor nice to give.

De reisgids stel je samen door een serie vragen te beantwoorden, waar ga je naar toe, waar kom je vandaan, hoe heet je, in welk hotel slaap je en wanneer ga je. Vervolgens krijg je een preview met alle onderdelen uit de reisgids. Deze kan je naar wens aan- of uitklikken. Daarnaast kan je je eigen hoofdstukken toevoegen met info die je zelf belangrijk vindt.
Je kunt een hardcopy bestellen voor $ 25 dollar, of een pdf voor $ 10.

Het unieke van het concept is dat het de informatie put uit publiek toegankelijke bronnen en combineert tot een goedkope ultieme relevante reisgids die je in je hand kunt houden. En daarmee ben je niet afhankelijk van (dure/onbetrouwbare) online verbindingen om bij de informatie te komen. Dat is misschien wel het mooiste, niet het dwangmatige technologie denken, in termen van: ik reis, dus ik ben mobiel dus alles moet op de mobiele telefoon, maar vanuit het gemak van de klant. Dus het medium wat op het moment dat je in het zand op het strand ligt het makkelijkst vindt, een boek ...

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Catalogus (Multichannel)
- Personalisatie (Klantcontact)
- Offline vs online (Multichannel)
- Cross-channel (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
Het ultieme e-commerceconcept voor multimedia

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.