Twinkle | Digital Commerce

Meer verkopen via Facebook Connect?

2017-05-26
171130
  • 1:26

Sinds enkele weken valt het op dat meer en meer sites gebruik beginnen te maken van Facebook Connect of Twitter Connect. Voordeel van zon connector is dat n simpele knop volstaat om je te registeren op de desbetreffende website.

Door: gastblogger Jan Baeten

Gedaan dus met het voor de 213ste keer een account aanmaken. Waar ik voorheen eerder een blog zou lezen, ben ik via de connector sneller geneigd om even kort een reactie te plaatsen. Kortom, ik ben ervan overtuigd dat je op korte termijn een hoger aantal users aan je blog of website kan binden.

Facebook Connect wordt momenteel echter uitsluitend gebruikt op fora of blogs. De vraag rijst dan ook waarom de sociale netwerkconnectoren niet ingezet worden in e-commerce omgevingen. In een  presentatie, te vinden op SlideShare, wordt goed uit de doeken gedaan welke voordelen een e-shop kan ondervinden dankzij de toepassingen van sociale mediaconnectoren.

De voordelen op een rij:
* Registreren gaat snel -> conversieratio stijgt
* Suggesties op maat - > Ben je fan van Michael Jackson op Facebook? Dankzij de connector kan de e-shop je promoties tonen op basis van uw interesses.
* Betrouwbare reviews - > Lees reviews van vrienden uit je eigen netwerk. Reviews van bekenden verhogen ongetwijfeld de conversie.
* Interactie tussen shop en netwerk -> Post reviews,vragen over een bepaald artikel of je laatste aankoop op de wall van uw sociale netwerk.

Kortom, naar mijn mening, een vat vol voordelen. Nu rest de vraag waarom webwinkels in Nederland en Belgi niet into Facebook Connect zijn? Wat zijn de mogelijke nadelen?

Of kijkt iedereen naar elkaar en is het een kwestie van tijd?

Dit artikel verscheen eerder op weblog Justecommerce.nl.