Twinkle | Digital Commerce

Nespresso zet de nieuwe norm voor thuislevering

2017-11-11
180101
  • 1:23

Afgelopen zondag was het weer eens mis. Geen Nespresso cupjes meer... Er zat niets anders op dan naar de Amsterdamse Bijenkorf af te reizen. Geen pretje op zondag.

Ondanks de vernieuwde opzet van de Nespresso shop-in-shop was de rij wachtenden tussen de rood fluwelen koordjes eindeloos lang. Russische toestanden, veel ongelukkige gezichten en een half uur voordat je met je duur betaalde cupjes weer buiten staat. Daar is de zondag toch niet voor.

Nespresso Your Time
Het alternatief is niet veel beter. Je kunt ook bestellen op de site van Nespresso en, na twee oranje-witte 'u was niet thuis' TNT-briefjes, op zaterdag in de rij aansluiten bij een van de laatste postkantoren in Amsterdam. Of een hele dag wachten op dat pakje dat de bezorger op enig moment van de dag bezorgt. Waarom kan dat niet gewoon op afspraak? Nespresso pakt dit aan met 'Nespresso Your Time'.

Tijdstip naar keuze
Nespresso presenteert met Nespresso Your Time een nieuwe, aanvullende bezorgservice voor Amsterdam: levering op afspraak, 7 dagen per week. Je bestelt telefonisch of via Nespresso.com en laat de koffie leveren op een tijdstip naar keuze; van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 22.00 uur en zaterdag en zondag tussen 8.00 en 14.00 uur. Als consument betaal je wel voor deze service; afhankelijk van het leveringsmoment en het aantal bestelde capsules betaal je vanaf 6,50 euro voor de levering

Logistieke stuur
Nespresso heeft het helemaal begrepen en zet hiermee de nieuwe norm voor thuislevering: op afspraak en met een slimme beloning. De consument komt bij Nespresso aan het logistieke stuur. Hopelijk mogen we straks de oude cupjes voor recycling ook meteen meegeven aan de Nespresso-butler.