Twinkle | Digital Commerce

Web beïnvloedt bijna helft aankopen in 2011

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:23

Steeds meer offline aankopen worden beïnvloed door online research. Volgens JupiterResearch zal dit de komende vijf jaar jaarlijks met 12 procent toenemen, meldt de organisatie in zijn US Online Retail Forecast 2006-2011. In 2011 zal 40 procent van de offline aankopen door internet beïnvloed zijn, voorspelt Jupiter. Dat komt neer op 1 triljoen dollar.

Oflline aankopen

Ondanks het feit dat de groei in webshoppen langzaam minder wordt, neemt de invloed van het web op offline aankopen de komende vijf jaar nog wel flink toe. Daarom verwacht JupiterResearch dat de waarde voor retailers om online te adverteren en aanwezig te zijn met een goede site ook sterk toe zal nemen. ‘De markt wordt steeds volwassener en biedt kansen voor retailers om de kracht van internet in te zetten om de verkopen te stimuleren’, aldus David Schatsky, president van JupiterKagan Inc. ‘Retailers moeten heldere, eenvoudige en betrouwbare links leggen tussen het online en offline kanaal. Die links moeten consumenten overhalen bij hen te blijven, ook als ze van kanaal wisselen.’

Online omzet

Volgens Patti Freeman Evans van JupiterResearch zal de groei in online omzet vooral veroorzaakt worden doordat huidige online consumenten nog meer online zullen uitgeven. ‘Ervan uitgaande dat de groei de komende jaren op dezelfde wijze door zal zetten, zal de online verkoop 10 tot 15 procent van de totale verkopen in de VS vertegenwoordigen.’ Evans meldt dat de ontwikkelingen in de online winkelervaring daarbij buiten beschouwing gelaten zijn. ‘Ook dat zal zorgen voor een stijging in het bedrag dat consumenten online uitgeven.’