Twinkle | Digital Commerce

'Consument betaalt teveel voor koelkast'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:49

'De Europese consument betaalt al snel 30 tot 40 procent te veel voor een koelkast', dat stellen de initiatiefnemers van de nieuwe webshop bambooming.com.

De shop verkoopt de meest gangbare modellen koelkasten en LCD-tv's van de merken Kingsize en Tatung. De producten worden bij grote fabrikanten in China geproduceerd. Bambooming.com heeft in maart de virtuele deuren open en verkoopt via de webshop direct uit de fabriek aan de Europese consument.

Oprichter en directeur Harrit Kingma, die internationale ervaring opdeed in deze branche, beweert dat de webshop altijd de laagste prijs kan garanderen. 'Onderzoek wijst uit  dat consumenten die prijs belangrijk vinden vaak shoppen via internet', aldus Kingma.

Het bedrijf opereert op minimaal kostenniveau. Dat kan door de productie in China en doordat er geen tussenkomst is van groothandel, verkooporganisaties of winkelketens. 'Bij ons gaat het om levering rechtstreeks aan consumenten. Daardoor profiteert de consument van efficiëntere operaties dan voorheen. Dit alles bij elkaar scheelt al snel 30 tot 40 procent op een koelkast elders in de markt', aldus de oprichter. Bambooming.com zal op korte termijn het assortiment verder uitbreiden met andere duurzame consumenten producten.