Twinkle | Digital Commerce

The Phone House helpt consumenten 'filteren'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:56

The Phone House lanceert op 5 maart een geheel vernieuwde webwinkel. 'De webwinkel is nu zo ingericht dat de bezoeker op een meer intuïtieve manier wordt begeleid tijdens de verschillende beslissingen in het zoek- en aankoopproces, luidt de argumentatie achter de wijzigingen. In samenwerking met Sequential Media uit Amersfoort is gekeken naar consumentengedrag en behoefte.

De nieuwe webwinkel probeert de consument tijdens het proces voorafgaand aan de aankoopbeslissing te begeleiden. In die fase is hij bezig informatie ' weg te filteren'. Dit gebeurt echter objectief, en het vergelijken van verschillende -steeds geavanceerdere- telefoons is niet gemakkelijker geworden. 'Met andere woorden: Voor telecom e-tailors wordt het steeds lastiger om bij de consument het gevoel te creëren dat de juiste aankoopbeslissing is gemaakt', aldus The Phone House.

Daarom gaat het via een ontwikkelde matrix assisteren bij het wegfilteren van irrelevante informatie. Dat kan op elementen waar de consument veel interesse in heeft, maar ook juist op punten waar geen interesse in is. 'Het filter doet vervolgens zijn werk en alleen de relevante telefoontoestellen blijven over.'