Twinkle | Digital Commerce

T-shirts, mobieltjes, dates, dus een business!

2017-05-26
  • 1:30

T-shirts worden vaak gebruikt om te laten zien wie de drager is. Duizenden muziekfans lopen met een t-shirt van hun favoriete band. veel toeristen laten aan de hand van hun t-shirts trots zien dat ze in Lloret de Mar of Cambodja zijn geweest.  Weer anderen lopen met politieke of kinky slogans op hun shirt. Kortom, we laten via ons t-shirt iets van ons zelf zien.

Maar misschien wil je aan toevallige passanten meer van jezelf laten zien dan op een t-shirt past! Je kunt natuurlijk de URL van je website op je t-shirt zetten, wellicht dat iemand de URL onthoud en thuis intikt.

Gelukkig hebben steeds meer mensen mobiel internet en dus kunnen ze ter plekke eens kijken wat jij via je shirt wilt zeggen. Je site moet dan wel een beetje mobiel vriendelijk zijn!

Over vriendelijk voor mobiele internetters gesproken: je URL intikken op een mobieltje kan wel, maar het is natuurlijk wel een beetje irritant. Vooral in Azië zie je daarom steeds vaker 'shotcodes' , een 2 dimensionale barcode die je kunt scannen met de camera van je mobiel. Deze shotcodes brengen je dan direct naar de mobiele site en je hoeft dus geen URL meer in te tikken.

Op Springwise las ik zojuist dat een slimme ondernemer al deze elementen bij elkaar heeft gebracht:
- Augme.com verkoopt T-shirts die je kunt laten bedrukken met een persoonlijke Shotcode
- Laat je scannen door een geïnteresseerde met camera mobiel
- De geïnteresseerde komt op jouw persoonlijke mobiele site!
- Eventueel kan je die via  Augme.com ook je mobiele site opzetten

Een superidee van een webwinkelier die gebruik maakt van het feit dat nieuwsgierige aagjes en stille bewonderaars tegenwoordig vaak een cameratelefoon bij zich hebben én een bepaalde groep t-shirt dragers zich graag bloot geeft.

Wellicht een kans voor een slimme Nederlandse webwinkelier. Er duiken hier en daar in Nederland al shotcodes op. Het is alleen nog even afwachten wanneer ze bekendheid krijgen bij het grote publiek!