Twinkle | Digital Commerce

Webwinkel AH.nl wint Usability Award net niet

2017-05-26
170130
  • 0:45

De webwinkel van de Albert Heijn is tweede geworden in de strijd om de Usability Award 2008. De supermarkt heeft het moeten afleggen tegen de site van het Wereld Natuur Fonds.

Volgens Bastiaan Klooster, voorzitter van de vakjury, heeft de website van het Wereld Natuur Fonds (WNF) een helder hoofdmenu en een goede structuur. Verder is het navigeren gemakkelijk en is de dierenbibliotheek erg overzichtelijk, oordeelde de jury.

In totaal hebben internetters 64 websites aangemeld voor de Usability Award. Daaruit zijn vijf finalisten geselecteerd die gedurende drie weken door het publiek beoordeeld konden worden. De genomineerden waren naast AH.nl en WNF.nl ook Meandermc.nl, Aegonbank.nl en Zomoto.nl. In totaal zijn er meer dan tienduizend stemmen uitgebracht.

Eerdere winnaars van de Usability Award waren Wehkamp, Rabobank, Philips, Funda, Postbus51 en Nu.nl.