Twinkle | Digital Commerce

Sanoma Media opent webshop Woonbeurs Amsterdam

2017-05-27
180101
  • 1:34

Woonbeurs Amsterdam opent in samenwerking met SB Commerce de Woonbeurs Webshop. Hiermee biedt eigenaar en organisator Sanoma Media deelnemende woonwinkels de mogelijkheid om online te verkopen.

In de online woonwinkel, gerealiseerd door SB Commerce, worden producten van merken en bedrijven die aanwezig zijn tijdens de jaarlijkse beurs (van 1 tot en met 6 oktober) verkocht. De partijen sturen productinformatie naar de organisatie achter de Woonbeurs, waarna zij de items in de webshop plaatst.

Verzending en retouren
Een verkocht product wordt door de woonwinkeliers zelf verzonden naar de klant. Retouren komen centraal binnen bij SB Commerce en worden vervolgens teruggezonden naar de deelnemer. ‘Dit in verband met het betaalproces dat er tussen zit. SB Commerce en de Woonbeurs Amsterdam hebben de relatie met de online klant en willen de financiële kant van de zaak netjes afwikkelen’, vertelt Ingrid van Schooten van Woonbeurs Amsterdam aan Twinkle. De partijen betalen commissie aan de Woonbeurs wanneer een eigen product wordt verkocht.

Promotionele ondersteuning
De Woonbeurs-webshop gaat deze zomer online en zal het gehele jaar geopend blijven. Van Schooten: ‘Via de media die wij als Woonbeurs Amsterdam inzetten om de beurs te promoten, promoten we ook de webwinkel. Daarnaast worden het gehele jaar aanbiedingen gedaan via de social media-kanalen, van de beurs en de partners, van producten in de webshop.’

Belang
Sanoma Media nam vorig jaar een belang in SB Commerce, een online retailer met zo’n vijftig webwinkels in cadeau- en interieurartikelen. De uitgever fungeert met zijn Woonbeurs en diverse bladen en sites op interieurgebied als een schakel tussen verkopers en kopers in ‘home deco’.

Met het belang in SB Commerce gaat het uitgeefbedrijf meer direct inkomsten genereren uit webverkoop. Sanoma Media wil daarnaast fysieke woonwinkels gaan begeleiden bij de start met online verkoop, vertelde Sander ten Dam van het uitgeefbedrijf in november aan Twinkle. De webwinkel van de Woonbeurs geldt in dit licht als eerste wapenfeit.