Twinkle | Digital Commerce

SpecChecker combineert fysiek winkelen met online vergelijken

2017-11-09
180101
  • 1:02

E-commerce bureau Netwinst heeft een applicatie ontwikkeld waarmee consumenten in fysieke winkels online prijzen kunnen vergelijken via de smartphone. De SpecChecker kan door retailers aan klanten worden aangeboden als extra service in de winkel.

‘Vele retailers staan op het randje van de afgrond’, aldus Peter van der Schaar, directeur van Netwinst. ‘Ze blijven investeren in dure etalages, muziekinstallaties en verlichting om een zekere shopping experience bij hun klant te creëren in de hoop dat dit meer geld in het laatje brengt. Mijn boodschap aan de winkeliers is om het zoekgedrag in de winkel te stimuleren en dit online zoekgedrag te gebruiken om offline terrein terug te winnen.’

QR-code
De SpecChecker kan als QR-code in de winkel bij elk product worden geplaatst. Consumenten scannen deze code, waarna ze in de app de prijs van het artikel vergelijken met andere aanbieders. De app is gekoppeld aan de databases van Kieskeurig.nl en elektronicavergelijker Icecat.nl.

Zoekgedrag
Dankzij de app krijgt de retailer inzicht in het zoekgedrag van de klant, meent Netwinst. Zij krijgen een rapportage waarin onder andere staat naar welke producten consumenten vooral kijken in de winkel.