Twinkle | Digital Commerce

Hema introduceert 'persoonlijke digitale cadeaus'

2017-05-27
180101
  • 1:09

Hema heeft op zijn website een afdeling met cadeaukaarten geopend. ‘Op Hema.nl/cadeau kan men 24 uur per dag, 7 dagen per week digitaal cadeautegoed kopen, persoonlijk verpakken en per e-mail versturen.’


Hema biedt bij de introductie keuze uit vijftien verschillende digitale cadeaukaarten, te besteden bij onder andere Blendle en Macintosch’ schoenenplatform Intreza.nl. Ook is tegoed voor iTunes, bioscoopbezoek, fietsen of bloemen te bestellen.

Persoonlijke verpakking
Hema claimt een Europese primeur met zijn nieuwe aanbod. Het onderscheidende zit hem in de ‘digitale geanimeerde cadeauverpakking die persoonlijk gemaakt kan worden met eigen tekst, foto en muziek’. Gevers kunnen een ‘timer’ gebruiken, om de kaart precies op het gewenste moment in de mailbox van de ontvanger te laten landen.

Leuker en makkelijker
Steven McAllister, verantwoordelijk voor nieuwe diensten bij Hema, verklaart dat de keten het leven van zijn klanten leuker en makkelijker wil maken: ‘Met deze dienst bevestigen wij onze positie als een retailer die nieuwe markten openbreekt en daarmee zijn klanten verrast met innovatieve producten.’

Tico Schneider
Hema, de nummer 10 van de Twinkle100, maakt moeilijke tijden door; de omzet loopt terug en er worden rode cijfers geschreven. Verdere investeringen in e-commerce moeten (onder andere) voor een gezondere toekomst zorgen. Onlangs werd Tico Schneider aangesteld als het nieuwe hoofd e-commerce. Hij is de opvolger van Boudewijn van Nieuwenhuijzen