Twinkle | Digital Commerce

Modelabel Turnover stapt opnieuw in e-commerce

2017-11-08
180101
  • 0:57

Het Nederlandse kledinglabel Turnover zet opnieuw stappen in e-commerce. Het bedrijf opent een tijdelijke webshop, die van begin september tot eind december geopend is. Consumenten kunnen hier de herfst- en wintercollectie kopen.

Turnover verkoopt nu fysiek in winkels van partners in verschillende Europese landen. Ook ligt de kleding van het label in warenhuizen als De Bijenkorf en Galeries Lafayette, schrijft Fashionblog.nl. Het is onbekend of de winkels van deze partners ook betrokken worden bij de online verkoop, bijvoorbeeld via click & collect.

Online only
In de tijdelijke webwinkel wordt een aantal items verkocht uit de herfst- en wintercollectie. Hoofdontwerper Arna Cornelissen selecteert deze kledingstukken zelf. Ook ontwikkelt Turnover een ‘capsule collectie’ die exclusief online te koop is.

Eerdere webwinkel gesloten
Kledinglabel Turnover behoort tot het portfolio van de VeldhovenGroup. Dit modeconcern sloot in het voorjaar van 2011 een eerdere webwinkel van het overgenomen Turnover, omdat het zich wilde concentreren op wholesale-activiteiten. In 2013 veranderde deze offline strategie toen er een webwinkel werd geopend voor het label Sandwich.