Twinkle | Digital Commerce

NuGezond in leveringsproblemen om groeipijn

2017-05-22
24271365
  • [nieuws]
  • 1:01

Webwinkel in gezondheidsartikelen NUgezond heeft sinds anderhalve maand problemen om online orders op tijd bij klanten te krijgen. Op Klachtenkompas.nl stromen de klachten binnen, sommige kopers zouden zelfs aangifte hebben gedaan van oplichting.

NUgezond vertelt aan het AvroTros-programma Radar dat de problemen vooral zijn ontstaan door de enorme groei van het bedrijf. 'We kregen heel veel bestellingen en konden het als klein bedrijf niet aan’, zegt Robert Muller. ‘Toen kregen we ook nog te maken met ziekte. We lopen nu zo'n vier weken achter.’ Hij geeft aan de problemen binnen twee tot drie weken te willen oplossen.

Onbereikbaar
Klanten van de webshop uiten hun frustratie van niet-geleverde orders op het forum van Radar, via ConsuWijzer en Klachtenkompas.nl. Twee van hen hebben aangegeven aangifte te hebben gedaan bij de politie vanwege oplichting. Het bedrijf zou namelijk ook niet bereikbaar zijn via telefoon, e-mail of Facebook. Via Klachtenkompas.nl worden de problemen van enkele klanten gewoon opgelost, is te zien.

Webwinkelkeurmerk
NUgezond heeft inmiddels ook (tijdelijk) geen webwinkelkeurmerk meer. Het lidmaatschap van de online winkel bij Stichting WebwinkelKeur is stopgezet vanwege een te lage score.