Twinkle | Digital Commerce

E-commerce directeur Kleine Staarman weg bij DekaMarkt

2017-07-25
1285723
  • [nieuws]
  • 1:31

Kim Kleine Staarman vertrekt na een goed jaar als directeur marketing & e-commerce bij DekaMarkt. Ze gaat aan de slag bij Jump!, een Amsterdams bureau in retailcommunicatie. Kleine Staarman werkte eerder voor onder andere wehkamp, Hema en V&D.

Sinds 1 mei vorig jaar was Kleine Staarman als directeur verantwoordelijk voor (onder andere) e-commerce bij DekaMarkt. De supermarktketen stapte jaren daarvoor al in online verkoop en deed ervaring om met zowel bezorgen als afhalen.

Detailresult Groep

DekaMarkt is onderdeel van de Detailresult Groep, net als Dirk van den Broek. Onlangs werd duidelijk dat een online bestelkanaal voor die keten voorlopig uitblijft; te duur. ‘E-commerce voegt kosten toe aan de keten en maakt het dus lastig om een positieve business case te draaien’, zei Ruud van Munster onlangs in MarketingTribune. De marketing director van de Detailresult Groep refereerde daarbij aan de ervaringen met Dirks zusterketen DekaMarkt.

Onder Van Munster resorteren tegenwoordigers twee managers die verantwoordelijk zijn voor marketing en e-commerce bij respectievelijk DekaMarkt en Dirk; daar zijn geen aparte directeuren meer voor, legt een woordvoerster uit aan Twinkle.

Kim Kleine Staarman

Kim Kleine Staarman begon haar carrière bij wehkamp, daarna werkte ze achtereenvolgens bij uitgeverij Veronica, T-Mobile en, van begin 2008 tot medio 2013, bij Hema. Daarna was ze twee jaar marketing & ecommerce director bij La Place, dat ervaring opdeed met bezorging aan huis. Daar stopte de restaurantketen mee omdat de businesscase niet rendabel was te maken. Na het omvallen van V&D vond ze een nieuwe betrekking gevonden bij DekaMarkt.

Merkidentiteit en omnichannel

In de directie van Jump! bekleedt Kleine Staarman de rol van omnichannel strategy director a.i., schrijft Marketing Online. Met haar aan boord zegt het ruim twintigkoppige bureau ‘adequaat te kunnen schaken op merkidentiteit- en omnichannelvraagstukken’.

Lees ook een interview met Kim Kleine Staarman: ‘Ik zou niet weten wat ik offline moeten kopen’ (Twinkle 7-2016)