Twinkle | Digital Commerce

3 vragen aan Nextail’s Rob Minnée

2017-07-20
40002250
  • 1:28

Klanten van Blokker kunnen door een samenwerking met Ao.nl digitaal winkelen in een nieuwe productcategorie: witgoed. Twinkle sprak met Rob Minnée, manager Marketplace Nextail Connect!, over de expansie van het aanbod en stelde hem drie vragen.

  1. Gaat het om een online only samenwerking of krijgen we nu ook wasmachines en koelkasten op de winkelvloer van Blokker te zien?

‘Nee, het is een online only aanbod. Wel ligt het in de lijn der verwachtingen dat je het aanbod straks ook via de online bestelpunten in de vestigingen van Blokker kunt vinden. Dat geldt dan voor het gehele assortiment via Nextail Connect! (marktplaats met externe partners, red). Er zijn verder nogal wat praktische bezwaren tegen het plaatsen van witgoed in de winkels. Zo heb je veel meer vloeroppervlak nodig en kunnen klanten het product niet direct mee naar huis nemen. Ao.nl haalt bij de bezorging indien gewenst ook het oude product weg, zodat je bijvoorbeeld niet met twee wasmachines blijft zitten.’

  1. Wat regelt Ao.nl verder allemaal voor Blokker-klanten?

‘Zij zijn verantwoordelijk voor de fulfilment en de service. Dus als er vragen zijn over de aankoop of levertijd, dan kunnen zij bij Ao.nl terecht. Op de Blokker-website staat vermeld dat de klant het artikel bij Ao.nl koopt, net als op de aankoopbevestiging. Ao.nl neemt dan ook na het plaatsen van de order contact op met hem. Zo werkt het bij al onze Nextail Connect!-partners.’

  1. Vanwaar de keuze voor uitbreiding naar de categorie witgoed?

‘Dat leek ons een logische verlenging van het assortiment. Het is in lijn met Blokker’s streven om dé omnichannel huishoudspecialist te zijn. Je kunt al heel lang artikelen als strijkplanken, strijkijzers, blenders en stofzuigers online en/of in de winkels vinden. Nu is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een nieuwe magnetron, koelkast of afwasmachine aan te schaffen via Blokker.nl.’