Twinkle | Digital Commerce

Ledenaantal Select-abonnement bol.com overstijgt 100.000

2018-01-08
1000562
  • 1:06

Het aantal bol.com-klanten dat zich de afgelopen tijd abonneerde op het dit jaar geïntroduceerde Select-abonnement, is inmiddels meer dan 100.000. Het bezorgabonnement is volgens directeur Huub Vermeulen rendabel, ondanks investeringen.

Het Select-assortiment bestaat nu uit 400.000 artikelen, die de aanvoerder van de Twinkle100 voor het jaartarief van 9,99 euro naar wens 's avonds, zondags of same day bezorgt. Met name avondbezorging en kleine bestellingen zijn populair onder Select-leden, zegt Vermeulen tegen RTLZ. 'Er begint bij Select-klanten een soort routine te ontstaan. Je hebt iets nodig, opent onze app en je hebt het dezelfde dag of op een ander moment dat het jou uitkomt binnen.'

In april dit jaar kondigde de webwinkel de komst van het bezorgabonnement aan, een half jaar na de introductie van het Select-label. Bol.com wil dat het aantal Select-artikelen komend jaar het miljoen aantikt. 

Drukste dag verschuift

Momenteel draait de productie in het distributiecentrum in Waalwijk op volle toeren in de piekdrukte voor de kerst, evenals bij Twinkle100-runner up Coolblue. Bol.com geeft aan wel een verandering te zien in het bestelgedrag ten opzichte van vorig jaar: de drukste dag van 2017 lijkt uit te komen op 24 november, ofwel Black Friday, in plaats van de traditiegetrouwe maandag vóór kerstmis.