Twinkle | Digital Commerce

Boukje Taphoorn nieuwe marketingdirecteur bol.com

2017-12-12
1200675
  • [nieuws]
  • 1:17

Boukje Taphoorn start per 1 maart als marketingdirecteur (cmo) bij bol.com. Zij is de opvolgster van Margaret Versteden, sinds kort ‘directeur Winkels’ (cco) bij de aanvoerder van de Twinkle100.

Taphoorn komt over van Google, waar ze eindverantwoordelijkheid droeg voor een aantal sectoren binnen de Benelux. Daartoe behoren consumer electronics, food retail en fast moving consumer goods (fmcg), terreinen waar bol.com of anders eigenaar Ahold wel in thuis is.

Boukje Taphoorn

Boukje Taphoorn, die eerder werkte voor Unilever en de reclamebureaus wieden+kennedy en KesselsKramer, wordt bij bol.com onder andere eindverantwoordelijk voor marketingcommunicatie en brand management, business development, customer & partner service en de bol.com retail media groep (‘adverteren via bol.com’).

Margaret Versteden

Haar voorgangster Margaret Versteden begon medio 2015 bij bol.com, als opvolger van Michel Schaeffer. Hij publiceerde afgelopen najaar een boek over zijn jaren als marketingdirecteur bij bol.com.

Na het vertrek van Patrick Wauters maakte Versteden onlangs intern de overstap van chief marketing officer naar chief commercial officer ofwel ‘directeur Winkels’. In die, uitgebreide, rol is de Vlaamse onder meer verantwoordelijk voor de activiteiten in België en de ontwikkeling van bol.com als verkoopplatform voor andere bedrijven.

Huub Vermeulen

Na het vertrek van Daniel Ropers nam Huub Vermeulen 1 oktober jongstleden de rol van algemeen directeur over. Hij blijft daarnaast eindverantwoordelijk voor de fulfilment-afdeling van bol.com. De dagelijkse aansturing daarvan ligt in handen van Olaf van den Brink.

Vijfkoppige directie

Naast (per 1 maart) Taphoorn, Versteden en Vermeulen vervullen Gert-Jan Janssen (directeur Finance & Support, CFO) en Jurrie van Rooijen (directeur IT, CTO) directiefuncties bij bol.com.