Twinkle | Digital Commerce

Suitsupply krijgt nieuw groeigeld

2019-02-14
980550
  • [nieuws]
  • 0:51

NPM Capital breidt zijn minderheidsbelang in Suitsupply verder uit: de aandeelhouder steekt opnieuw geld in het bedrijf, onder meer om online verkoop verder aan te jagen. 'Digitale ontwikkeling blijft een speerpunt.'

De omzet van de pakkenverkoper stijgt snel, met een groeiend aandeel voor e-commerce: momenteel gaat het om 30 procent. Daarvoor is dan ook zeker plaats in de koersbepaling van de financiële injectie: NPM Capital spreekt van 'een toenemende symbiose tussen de fysieke winkels en de webshop'.

Als voorbeeld daarbij noemt de aandeelhouder de digitale paskamer, waar klanten online bepalen wat er in de fysieke paskamer voor hen klaar gehangen moet worden door een personal shopper.

Suitsupply telt inmiddels wereldwijd 110 winkels: dat aantal zal met het groeigeld spoedig worden uitgebreid, evenals de activiteiten van de webshop. In 2017 startte het bedrijf ook een dameslijn: Suistudio.