Twinkle | Digital Commerce

Pinterest breidt e-commerce opties uit

2019-03-06
1000562
  • 0:54

Social media platform Pinterest heeft meer toepassingen toegevoegd voor retailers om hun producten te verkopen. Zo kunnen bedrijven nu 'Catalogs' gebruiken om hun assortiment sneller te uploaden.

Dat meldt Internetworld. Retailers kunnen nu meer artikelen te koop aanbieden en meer informatie delen. Consumenten worden daarnaast sneller naar de productpagina geleid. Ook krijgen zij sneller productaanbevelingen op basis van eerder gezochte ‘pins’.

Shop the Look

Het is niet voor het eerst dat Pinterest meer shop-functies toevoegt aan de app. In 2017 introduceerde het platform een Shop the Look-functie in Amerika. Vorig jaar werd deze functie uitgebreid naar meerdere landen, namelijk in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Japan. Met Shop the Look kunnen consumenten kledingstukken van een outfit op een afbeelding rechtstreeks aanschaffen. ‘In tegenstelling tot Facebook, Twitter of Instagram, komen onze gebruikers niet om het verleden te delen. 55 procent van hen komt om een aankoop op basis van foto’s voor te bereiden’, legde Adrien Boyer, managing director Pinterest Frankrijk, Benelux en Zuid-Europa, vorig jaar uit.