Twinkle | Digital Commerce

Prijs opvragen in spraakassistent bol.com

2019-06-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Consumenten die in Google Assistent met bol.com willen praten, kunnen nu ook vragen hoeveel een product kost. Het product daarna bestellen in de assistent is nog niet mogelijk.

Het platform heeft daarvoor de proef met Google Assistent uitgebreid. Als een klant bijvoorbeeld aan bol.com vraagt: ‘Wat kost zonnebrand?’, dan laat het bedrijf zien hoeveel een fles zonnebrand gemiddeld kost, en wat de prijs is van het bestverkochte product. Een voorbeeld daarvan is hieronder te zien.

Nog niet afrekenen

Als voorbeeld noemt bol.com verder teenslippers of een airconditioner, maar het werkt ook voor meer producten. Daarnaast is het nog steeds mogelijk om bol.com te vragen naar de update van een bestelling of om advies voor een cadeau. Vervolgens kun je een product toevoegen aan een verlanglijstje. Betalen via de Google Assistent is nog niet mogelijk, maar een woordvoerder van de Twinkle100-aanvoerder liet eerder al weten dat die mogelijkheid wordt onderzocht.

Bij de lancering van de Nederlandse Google Assistent, vorig jaar, was bol.com één van de eersten die een proef startte met de spraakhulp.