Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh wint marketingprijs

2020-03-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

Aanbieder van maaltijdboxen HelloFresh is gisteren tijdens de Dutch Marketing Awards uitgeroepen tot 'Marketing Company of the Year'.

Het bedrijf bleef daarmee Jumbo, ANWB en Takeaway.com voor. De Dutch Marketing Awards zijn een samenwerking tussen marketingberoepsvereniging NIMA, Adformatie en PIM. Uit het juryrapport: ‘Waar nieuwe klanten denken dat HelloFresh vooral makkelijk is, ervaren trouwe klanten dat HelloFresh hen helpt om gezonder en diverser te eten, waarbij ze ook merkbaar minder voedsel verspillen en weggooien.’ Volgens de jury scoort het bedrijf op alle vier de G’s van eten: Gemakkelijk, Gezond, Genieten en Goedkoop.

Ook andere e-commercebedrijven vielen in de prijzen. Zo werd Too Good To Go uitgeroepen tot ‘Marketing Start Up of the Year’. ‘Het bleek een geniaal idee om lokale retailers en restaurant te helpen hun restproducten toch nog te verkopen’, aldus de jury.

Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus vond de uitreiking gisteravond via een livestream plaats, vanuit Capital C in Amsterdam.

Vorig jaar werd bol.com nog uitgeroepen tot ‘Marketing Company of the Year’.