Twinkle | Digital Commerce

Pinterest zet nieuwe stappen in social commerce

2019-06-20
19201080
  • [nieuws]
  • 1:18

Pinterest heeft zijn partnerprogramma uitgebreid en van naam veranderd. Daarmee komen er nieuwe mogelijkheden voor social commerce.

De virtuele prikbordaanbieder heeft dat kenbaar gemaakt. Het bedrijf wil meer shopping experiences faciliteren op zijn platform met een kleine 300 miljoen actieve gebruikers.

Pinterest Partners

Pinterest Partners, heet het partnerprogramma voortaan (eerder Marketing Partners). Daartoe zijn onder andere samenwerkingen gesloten met e-commerce software aanbieders WooCommerce en Square Online Store en met feed management providers als Productsup, Olapic, Feedonomics en GoDataFeed. Ook Shoppable, MikMak, Jebbit en Basketful, die producten in pins koppelen aan retailers, zijn verbonden. Net als PixelYourSite en Tealiumm, die conversies kunnen tracken.

In totaal staan er nu 77 namen in de Pinterest Partners Directory.

Aspiratie

Pinterest boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een omzetplus van 54 plus ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De teller kwam boven de 200 miljoen dollar uit. Veel van de prikborden staan in het teken van aspiratieve producten en diensten als mode, interieur en reizen. De link met shopping is dan ook gauw gelegd. Uit onderzoek van GfK bleek recentelijk dat een ruime meerderheid van de wekelijkse Pinterest-gebruikers (57 procent) de app gebruikt tijdens het shoppen in fysieke winkels, meldt Mobile Marketer.

Social commerce

Voor verdere groei zet Pinterest al langer in op social commerce.

Lees ook:
* Ikea plaatst catalogus op Pinterest (6 juni 2019)
* Pinterest breidt e-commerce opties uit (6 maart 2019)
* Pinterest rolt 'Shop the Look' verder uit (19 maart 2019)