Twinkle | Digital Commerce

‘Bol.com zet flinke stap in kleding’

2019-11-11
1000562
  • [nieuws]
  • 1:13

Bol.com zou komend jaar meer willen inzetten op de verkoop van kleding. Het platform verkocht vooralsnog vooral kinder- en babykleding, maar zou dit vanaf begin volgend jaar serieus willen uitbreiden.

Het FD maakte vanochtend melding van de voorgenomen uitbreiding, en baseerde zich daarbij op ingewijden. Dat een uitbreiding van het kledingassortiment bij de Twinkle100-aanvoerder speelt, is binnen de branche langer bekend. Ook Twinkle heeft daar geluiden over opgevangen.

Bol.com zelf laat in het midden of het begin komend jaar flink wil inzetten op kledingverkoop. Een woordvoerder stelt dat een uitbreiding van het huidige kleding- en schoenenassortiment logisch zou zijn. Volgens de krant zou bol.com in gesprek zijn met grote kledingmerken als G-star en Tommy Hilfiger. Bol.com doet daar verder geen uitspraken over.

Babykleding, sportkleding en schoenen

Het platform begon in 2014 met de verkoop van kinder- en babykleding, en breidde dat assortiment enkele jaren later fors uit. Ook verkoopt het bedrijf inmiddels verschillende sportkleding. Begin dit jaar werd nog bekend dat bol.com het assortiment in schoenen fors had uitgebreid. Zo bieden grote spelers als Omoda, Van den Assem en vanHaren ook hun assortiment aan op het platform.

De vraag is of bol.com er wel goed aan doet om meer in te zetten op de verkoop van kleding. Het platform kent namelijk een relatief laag retourpercentage van 4,7 procent. Bekend is dat in de kledingbranche de retourpercentages velen malen hoger liggen. Daarnaast kosten retouren webwinkels veel geld.