Twinkle | Digital Commerce

'Amazon bouwt aan eigen platform voor luxe mode'

2020-01-09
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

Retailgigant Amazon heeft plannen om in de eerste helft van dit jaar een platform voor luxe mode te lanceren. Dat meldt modevakblad WWD op basis van bronnen.

Die bronnen geven aan dat het platform vergelijkbaar is met shop-in-shops in bijvoorbeeld warenhuizen, waar merken tegen betaling een eigen ruimte op de winkelvloer hebben. De luxe modemerken krijgen op het platform ruimte om hun producten op de manier zoals zij willen te vertonen. Ook kunnen ze zelf de prijs bepalen. De merken zullen gebruik kunnen maken van het logistieke netwerk van Amazon als het gaat om snelle levering en klantenservice.

Twaalf merken

Naar verluidt zijn er op dit moment ongeveer twaalf luxe modemerken die gaan samenwerken met Amazon. Namen zijn echter nog niet bekend gemaakt. De bronnen geven aan dat het de bedoeling is dat ze afzonderlijk op het platform zullen worden geïntroduceerd.

Marketingcampagne van 100 miljoen dollar

Amazon zou ook een dc speciaal voor dit platform aan het bouwen zijn en bezig zijn met het opzetten van een marketingcampagne van 100 miljoen dollar. Het platform zal als eerste in de Verenigde Staten worden gelanceerd en daarna verder worden uitgerold.

Amazon wil het nieuws echter niet bevestigen.

Quartz schrijft dat als het Amazon lukt om op deze manier de markt van de luxe mode te betreden, het voor de retailgigant een nieuwe stap zijn. Tot op het heden ligt de focus qua kleding vooral op basiskleding, zoals T-shirts en joggingbroeken.