Twinkle | Digital Commerce

H&M legt focus op online en sluit winkels

2020-07-01
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

De H&M Group is van plan 170 winkels te sluiten en gaat zich meer focussen op de online kanalen. De coronacrisis drukte de Zweedse modegroep diep in het rood.

‘We kunnen nu al zien dat de pandemie veranderingen in klantgedrag heeft veroorzaakt die de digitalisering van onze industrie zullen versnellen’, aldus Helena Helmersson, ceo van de H&M Group. ‘Ons online klantenbestand is gegroeid en veel van onze winkelklanten zijn nu multichannelklanten geworden.’ Ook geeft Helmersson aan dat meer mannen de weg naar online hebben gevonden, zo schrijft Hypebeast.

De H&M Groep gaat 170 winkels sluiten, verspreid over de hele wereld. Welke merken er op welke locaties gaan sluiten is nog niet bekend. De H&M Group is onder andere eigenaar van de formules H&M, COS, Weekday en Monki. De veranderingen komen niet onverwachts, het vorige kwartaal eindigde voor de groep diep in het rood (-$695 miljoen). Het is het eerste verlies in decennia voor de Zweedse modegroep.