Twinkle | Digital Commerce

Picnic wil omzet verdubbelen in Duitsland

2023-06-26
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Online supermarkt Picnic heeft grote ambities dit jaar. Met name op de Duitse markt wil het bedrijf zijn omzet verdubbelen, al verwacht de super er wel een nettoverlies van 67 miljoen euro.

Dit meldt RetailDetail. In 2021 staken de aandeelhouders 180 miljoen euro in de Duitse tak van Picnic, nu willen ze hun investeringen beloond zien. Lebensmittel Zeitung concludeert volgens een financieel jaarverslag van Picnic dat het bedrijf mikt op een omzet van 400 miljoen euro, 125 miljoen euro meer dan het jaar ervoor. Om meer klanten te bereiken opent de super dit jaar nog eens 25 bezorghubs. In totaal wil de super daar 4 tot 6 miljoen mensen mee bereiken. Zo is het in vijftien districten van Berlijn, in Hamburg en mogelijk dit jaar nog in Hannover mogelijk om boodschappen te bestellen bij de supermarkt.

Picnic verwacht dit jaar nog wel een nettoverlies van 67 miljoen euro in Duitsland, is te lezen op retaildetail.eu, al verbeterde de brutomarge vorig jaar licht (met één procentpunt) tot 36,8%. Ook de verliezen lopen terug, zo boekte de online super vorig jaar 63 miljoen euro verlies en in 2021 57,8 miljoen euro.