Twinkle | Digital Commerce

‘Tweederde van de aankopen via mobiel in 2015’

2017-05-27
180101
  • 1:57

Volgens Google zal in 2015 tweederde van alle aankopen en de helft van de transacties via mobiele apparaten gaan verlopen. Coupons zullen vanaf nu ook veranderen van 80 procent push naar 80 procent opt-in, stelt David Shapiro, Director of Small Business Marketing bij Google.

‘Marketeers moeten de vier B’s volgen’, zegt Shapiro, die sprak tijdens een ontbijtsessie van de Direct Marketing Association in New York. ‘Be relevant. Be found. Be engaging. Be accountable.’ 

Mobiele groei

Consumenten zullen in 2015 ook 80 procent van alle visuele content via digitale kanalen gaan verwerven, vult Shapiro aan. Volgens hem waren er aan het eind van vorig jaar wereldwijd 1,9 miljard mensen actief op internet, 5 miljard mensen mobiele abonnee en zijn er meer dan 800 exabyte’s aan digitale informatie gecreëerd. Google voorspelt dat in 2020 5 miljard mensen actief zullen zijn op het web, er 10 miljard mensen een mobiel abonnement hebben en er 53 zettabyte’s van digitale informatie zijn gemaakt.

‘Mobiel zal binnen vijf jaar groter zijn dan desktop’, aldus Shapiro. ‘Mobile searches is vijfmaal gegroeid in de afgelopen twee jaar.’

Search is volgens Shapiro ‘still the Web’s killer app’, eraan toevoegende dat mobiel en search steeds meer met elkaar verbonden raken. Hij geeft aan dat een derde van de Google zoekopdrachten via mobiele apparaten lokaal gebonden zijn. Consumenten willen bedrijven in de buurt vinden, weten of ze open zijn en hoe ver het is.

Direct marketing

Michael Becker, managing director bij de Mobile Marketing Association in Noord-Amerika, zegt dat mobiel is uitgegroeid tot een traditioneel marketingkanaal. ‘Mobiel is het derde meest gebruikte medium, na de telefoon en internet’, zegt hij. ‘We moeten de woorden “direct” en “mobile” laten vallen en het gewoon marketing noemen. Door de unieke en persoonlijke aard van mobiel, is elke marketeer een direct marketeer.’

Echter, Lawrence Kimmel, CEO van de DMA, attendeerde de aanwezigen bij de ontbijtmeeting om direct mail niet op te geven. Volgens hem namen de bestedingen voor direct mail met 2,2 procent toe in 2010 en hij voorspelde daarbij dat het dit jaar zal groeien van 3 tot 5 procent. ‘Iedereen neemt afstand van direct mail omdat digitaal het helemaal is’, aldus Kimmel. ‘Maar direct mail is een business waar 47 miljard dollar in omgaat. Het is ongelofelijk belangrijk en het werkt nog steeds.’

Bron: Dmnews.com