Twinkle | Digital Commerce

Waalwear Kids opent nieuwe webshop voor kinderkledingmerken

2017-11-08
737458
  • 1:45

Waalwear Kids, eigenaar van vijf kinderkledinglabels, heeft een nieuwe webshop geopend voor directe verkoop aan de consument. Het merkenhuis biedt op The-kids-company.com een groot deel van zijn collecties aan.

Waalwear Kids verkoopt zijn merken Jottum, Barbara Farber, Cakewalk, Dobber en Pointer als wholesaler aan retailers. 'Je kunt The Kids Company zien als een apart bedrijf, dat net als andere webwinkeliers kleding afneemt bij Waalwear Kids', verklaart ict-manager Jeroen ten Napel. Overigens verkocht Waalwear Kids eerder al direct aan de consument via Landvanwaal.nl, waarvan The-kids-company.com de opvolger is.

Merkensites
Later dit jaar zullen de vijf merken van Waalwear Kids ieder ook een nieuwe site krijgen. Of die worden voorzien van een koopoptie laat Ten Napel in het midden: 'We zijn natuurlijk ook een wholesale-organisatie en veel van onze klanten hebben zelf een webwinkel. De nieuwe merkensites zullen vooral gestoeld zijn op branding. In samenwerking met onze retailpartners gaan we bekijken hoe we elkaar in de toekomst kunnen blijven versterken, ook online.'

Breedte
The-kids-company.com fungeert voor Waalwear Kids onder meer als plek om kennis op te bouwen, aldus ten Napel: ‘Daarbij zien we de site niet strikt als een salesplatform, maar vooral als een manier om klanten te laten zien wat we in de breedte in huis hebben.’

Kleding in beweging
Bij het ontwerp van de nieuwe site is veel rekening gehouden met de manier waarop de producten worden gepresenteerd. Als een bezoeker met zijn muis over een kledingstuk gaat, komt het in beweging. 'We hebben verder geprobeerd de site laagdrempelig te houden, met een eenvoudige menustructuur en navigatie. Later zullen we nieuwe functies toevoegen, waarbij we onder meer denken aan een forum, een review-optie en andere sociale interactie', laat ten Napel weten.

Adviesprijzen
De ict-manager kan niet zeggen welke omzetambities zijn gekoppeld aan The-kids-company.com: 'Maar duidelijk is dat je zo'n site natuurlijk niet voor niets bouwt. We werken in principe met adviesprijzen, maar hebben daarnaast een gedeelte waarin we oudere collecties met korting aanbieden.' Ten Napel tekent aan dat Waalwear Kids, dat net als surfmerk O’Neill en herenketen Setpoint onderdeel is van de holding Logo International, zijn resellers niet op prijs zal aftroeven.