Waalwear Kids, eigenaar van vijf kinderkledinglabels, heeft een nieuwe webshop geopend voor directe verkoop aan de consument. Het merkenhuis biedt op The-kids-company.com een groot deel van zijn collecties aan.
Waalwear Kids verkoopt zijn merken Jottum, Barbara Farber, Cakewalk, Dobber en Pointer als wholesaler aan retailers. 'Je kunt The Kids Company zien als een apart bedrijf, dat net als andere webwinkeliers kleding afneemt bij Waalwear Kids', verklaart ict-manager Jeroen ten Napel. Overigens verkocht Waalwear Kids eerder al direct aan de consument via Landvanwaal.nl, waarvan The-kids-company.com de opvolger is.
Merkensites
Later dit jaar zullen de vijf merken van Waalwear Kids ieder ook een nieuwe site krijgen. Of die worden voorzien van een koopoptie laat Ten Napel in het midden: 'We zijn natuurlijk ook een wholesale-organisatie en veel van onze klanten hebben zelf een webwinkel. De nieuwe merkensites zullen vooral gestoeld zijn op branding. In samenwerking met onze retailpartners gaan we bekijken hoe we elkaar in de toekomst kunnen blijven versterken, ook online.'
Breedte
The-kids-company.com fungeert voor Waalwear Kids onder meer als plek om kennis op te bouwen, aldus ten Napel: ‘Daarbij zien we de site niet strikt als een salesplatform, maar vooral als een manier om klanten te laten zien wat we in de breedte in huis hebben.’
Kleding in beweging
Bij het ontwerp van de nieuwe site is veel rekening gehouden met de manier waarop de producten worden gepresenteerd. Als een bezoeker met zijn muis over een kledingstuk gaat, komt het in beweging. 'We hebben verder geprobeerd de site laagdrempelig te houden, met een eenvoudige menustructuur en navigatie. Later zullen we nieuwe functies toevoegen, waarbij we onder meer denken aan een forum, een review-optie en andere sociale interactie', laat ten Napel weten.
Adviesprijzen
De ict-manager kan niet zeggen welke omzetambities zijn gekoppeld aan The-kids-company.com: 'Maar duidelijk is dat je zo'n site natuurlijk niet voor niets bouwt. We werken in principe met adviesprijzen, maar hebben daarnaast een gedeelte waarin we oudere collecties met korting aanbieden.' Ten Napel tekent aan dat Waalwear Kids, dat net als surfmerk O’Neill en herenketen Setpoint onderdeel is van de holding Logo International, zijn resellers niet op prijs zal aftroeven.
waarom is er voor deze url gekozen? De url met op het eind .nl komt uit bij kinderopvang en als men de streepjes vergeet dan leidt dat nergens toe ...
Verder ziet de site er leuk uit, maar hij moet nu nog goed te vinden zijn!
Succes!
Zelf word ik juist heel onrustig van al dat bewegende... Ik vind de productpresentatie niet optimaal om verschillende redenen:
* Persoonlijk (maar dat is dus ook echt persoonsafhankelijk) vind ik dit niet een presentatie die past bij het jaar 2010 (eerder van 10 jaar terug, toen websites net in opkomst waren).
* Ook stoort het mij dat de achtergronden niet dezelfde kleur lijken te hebben (een soort vaag tegeltjes-patroon?).
* Bij de productspecs staat een heleboel informatie die verder niets met het product zelf te maken hebben; dit werkt verwarrend.
* Het product is soms erg klein t.o.v. de hoeveelheid achtergrond. Je moet dan klikken (inzoomen) om het product beter in beeld te krijgen. Een hoop ruimte (achtergrond) had weggeknipt kunnen worden, zodat je een beter beeldvullend resultaat krijgt.
En inderdaad, de streepjes, de naam en het .com-domein; dat is niet gemakkelijk te onthouden!
Bovenstaande kritiek is bedoeld als opbouwende kritiek, om iets aan te hebben.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie retailers hier op reageren. De kinderkledingbranche is op dit moment natuurlijk heel erg in beweging met korter wordende verkoopseizoenen, vroege uitleveringen, opkomst van Internet als verkoopkanaal en als merken/agentschappen nu zelf ook Internet gaan inzetten als afzetkanaal wil ik inzien dat de retailers daar niet blij mee zijn. Wat is/wordt de taak van wholesalers?
Natuurlijk, lang leve de vrijheid. Toch zou het voor het overzicht wel handig zijn als mensen die anoniem wensen te reageren zich niet 'anoniem (1/2 e.v.)' noemen, maar een synoniem zouden gebruiken.
Synoniem
Nou het volgende kunne wij mededelen wij laten onze winkels niet langer meer door waalwear als toonzaal gebruiken, waar bij ons de colectie te zien te voelen en te passen is.
Wat ga je dan doen laten ze het lekker zelf verkopen en wij verkopen het gewoon in onze winkels niet meer, jammer conclussie is dan helaas dat Barbara Farber Cake Walk Pointer Dobber Jottem niet meer te zien is in onze winkels en als het niet meer in de winkels te bewonderen en te voelen ruiken en te passen is dan houdt het vanzelf wel op te bestaan.
Heel erg jammer ze slaan hier echt de plank mis, als ik hub was zou ik de Barbara Farber totaal op de schop doen, helaas vinden de moeders dit merk te truttig ze kunnen zich beter daarop richten het einde is nabij??
Wat erg jammer is overigens???
Wie heeft trouwens de kids-company- gemaakt, ik vindt hem wel mooi