Twinkle | Digital Commerce

Gary Vaynerchuk stapt in reviewplatform Consmr

2017-11-08
19396
  • 1:14

Gary Vaynerchuck heeft een samenwerking gesloten met Consmr, een nieuw platform voor klantbeoordelingen van levensmiddelen. Vaynerchuck, die wereldwijd bekendheid geniet als social media sommelier, stelt al zijn reviews over wijnen beschikbaar op Consmr.com.

Het Amerikaanse weblog Techcrunch schrijft vanochtend over de samenwerking tussen Vaynerchuck en Consmr, dat afgelopen maand officieel werd gelanceerd. Zoals er databases met klantbeoordelingen zijn over winkelketens, reisaanbieders en horecabedrijven, wil Consmr een startpunt worden voor reviews over fast moving consumer goods als chocopasta en afwasmiddel:



Status
Wie reviews schrijft voor Consmr ontvangt op basis van kwantiteit én kwaliteit zogenoemde ‘flairs', waarmee de beoordelaar zijn status kan opvijzelen. Zo ontstaan experts in bepaalde productcategorieën, die prominent zichtbaar worden op de site en daarmee een publiek van volgers kunnen opbouwen.

Mobiele applicaties
Consmr, dat op dit moment alleen nog op de Amerikaanse thuismarkt actief is, werkt aan de ontsluiting van zijn database via mobiele applicaties, aldus Techcrunch. De apps kunnen fungeren als keuzehulp tijdens het boodschappen doen op de winkelvloer.

Consmr is bezig externe financiers te vinden voor verdere groei. Vaynerchuck zegt over de samenwerking met de site: 'I’m thrilled to speculate at times with new platforms and Consmr hit my radar as something that was worth trying.'

‘Bullshit’
Twinkle interviewde Vaynerchuck in 2009 op eDay. ‘Zoekmachinemarketing en banners zijn bullshit', zei de veelgevraagd spreker, online adviseur en webverkoper toen onder meer.