Twinkle | Digital Commerce

CheckMyStuff verder als CheckMyFashion

2017-05-27
180128
  • 1:29

CheckMyStuff maakt als CheckMyFashion zijn entree voor het grote publiek. De Nederlandse social shopping community wordt gelanceerd op de New York Fashion Week. Centraal staat de ‘add-fashion’ button die het bedrijf ontwikkelde.

De button, een roze plusje in de browser, maakt het mogelijk voor shoppers om items uit verschillende webwinkels te verzamelen in hun virtuele kledingkast:



Sociale status
Geregistreerde fashionista’s kunnen elkaar volgen op CheckMyFashion, waardoor ze inzage krijgen in de (gewenste) aankopen van anderen. Door goede aanbevelingen te doen, kunnen ze hun sociale status op het platform verhogen:



Koopknop
CheckMyFashion werkt op affiliatebasis samen met een kleine honderdvijftig webwinkels, waaronder Zalando, Asos, Yoox en Net-a-Porter. Via de koopknop ‘Buy it here’ wordt de bezoeker naar de webshop gestuurd waar het product te koop is. Dat kunnen overigens ook webwinkels zijn waar CheckMyFashion nog geen affiliateconnectie mee heeft.

'Ruis weghalen'
De jonge ondernemer Tibo Thijs Diepenhorst zegt dat zijn concept drijft op wat hij ‘crowd-curation' noemt: ‘We willen een human touch introduceren in het exploderende aanbod van shops en producten op internet: de ruis weghalen en persoonlijke relevantie toevoegen. Vergeleken met andere platforms richten wij ons echt op de shopper en niet zozeer op bloggers bijvoorbeeld. Verder werkt onze add-on button heel goed: het gewenste artikel wordt met de enige juiste foto en tegen de juiste prijs bewaard.’

Mannelijke evenknie
Anders dan het bredere CheckMyStuff, waar Twinkle in april over schreef, richt opvolger CheckMyFashion zich louter op fashion. Vooralsnog biedt de site alleen uitkomst aan vrouwelijke modekopers, maar volgens Diepenhorst is een mannelijke evenknie in de maak. De 25-jarige webondernemer wil zich eerst richten op de Nederlandse markt, maar zint alvast op een entree in het buitenland.