Vrijdag 9 maart 2012

3457 keer gelezenNu reageren

Wehkamp.nl en Bol.com bij Europese top 50 Internet Retailer

Wehkamp.nl en Bol.com bij Europese top 50 Internet Retailer

Een inventarisatie van de Top 400 Europe, deze week gepubliceerd door Internet Retailer, leert dat Wehkamp.nl en Bol.com in de top 50 staan van Europese online retailers naar omzet. Twinkle telde nog negen andere Nederlandse namen in de lijst.

Volgens Internet Retailer is ‘Wehkamp’ (lees: RFS Holland Holding) de 35e en Bol.com de 48e webverkoper van Europa, met online omzetten van respectievelijk 632 miljoen en 487 miljoen dollar in 2011. Vorig jaar bezetten de nummers 1 en 2 uit de Twinkle100 nog de 29e en 37e plek op de Europese lijst, die wordt aangevoerd door Amazon.

Ontbrekende namen
De Top 400 van de Amerikaanse vaktitel Internet Retailer lijkt niet compleet. Zo ontbreken de namen van onder andere Coolblue, Albert Heijn, Bas Group, CameraNU.nl, ECI, Scheer & Foppen en Selexyz in de lijst en lijken webomzetten (8,2 miljoen voor V&D in 2011) soms erg laag ingeschat.

Nederlandse online retailers
Hoe dan ook: hieronder vindt u de Nederlandse bedrijven in de Top 400, met voor hun naam de positie in de lijst, daarachter de webomzet in 2011 in dollars en de vermeende groei ten opzichte van 2010.

35.   Wehkamp.nl, 632 miljoen (+11%)

48.   Bol.com, 487 miljoen (+18%)

127. Hema, 116 miljoen (+5%)

154. C&A, 84 miljoen (+12%)

172. Centralpoint.nl, 71 miljoen (+10%)

211. Kruidvat, 51 miljoen (+13%)

254. Blokker, 36 miljoen (+8%)

264. Macintosh Retail Group, 33 miljoen (+30%)

267. Kijkshop, 32 miljoen (+11%)

349. Greetz, 11 miljoen (+16%)

363. V&D, 8 miljoen (+3%)

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
Wehkamp.nl en Bol.com bij Europese top 50 Internet Retailer

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.