Twinkle | Digital Commerce

Amazon organiseert eigen Black Friday

2017-11-11
180101
  • 1:05

Amazon organiseert een eigen ‘Black Friday’ ter gelegenheid van zijn twintigste verjaardag. Op 15 juli start Prime Day, een dag vol aanbiedingen voor Prime-leden.

‘Meer dan negentig jaar geleden startte Black Friday als het grootste shoppingfeest van het jaar. Amazon heeft geholpen om van deze dag een meer mondiaal online shopping phenomenon te maken’, schrijft de retailreus in een persbericht. Het bedrijf pakt groots uit voor zijn twintigste verjaardag volgende week met Prime Day, speciaal voor Prime-leden.

Negen landen
Vanaf middernacht verschijnt er elke tien minuten een nieuwe aanbieding op de websites van Amazon in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Spanje, Japan, Italië, Duitsland, Frankrijk, Canada en Oostenrijk. Via zogenoemde Lightning Deals en Deals of the Day krijgen consumenten fikse korting op producten, zo belooft Amazon. De gekochte artikelen verzendt de pure player in twee dagen of dezelfde dag (in sommige regio’s) gratis naar de klant.

Loyale klanten
Dat Amazon zijn Prime-leden hoog in het vaandel heeft staan, is niet verwonderlijk. Uit onderzoek blijkt dat deze leden converteren in 74 procent van de bezoeken aan de pure player. Andere consumenten doen dit in 13 procent van de bezoeken aan Amazon.com. Ook zijn Prime-leden 22 keer loyaler aan Amazon dan dat consumenten aan andere internetspelers in de VS zijn.