Zes op de tien webshopeigenaren beschouwt het aantrekken van meer sitebezoekers als grootste uitdaging. Dat blijkt uit een onderzoek van SendCloud, dat constateerde dat die doelstelling samengaat met een efficiënte orderverwerking en het realiseren van groei op de lange termijn.
Sendcloud sprak met 1.172 webshopeigenaren over piekerpunten: zestig procent van hen geeft daarbij prioriteit aan bezoekersaantallen. Ook winstgevendheid realiseren, orders efficiënt verwerken en terugkerende kopers genereren zijn veelgehoorde uitdagingen.
Afhankelijk van bedrijfsgrootte
De prioriteitenlijst van e-tailers die gemiddeld zo'n 5.000 orders per maand omzetten, bleek er anders uit te zien dan die van eigenaren van kleinere webshops: de eerste categorie zette 'orders efficiënt verwerken' bijvoorbeeld op twee; gemiddeld bezien kwam die kopzorg echter niet hoger dan plaats vier.
Volgens Rob van den Heuvel, ceo van SendCloud, is het niet verwonderlijk dat er behoefte is aan optimalisatie van het logistieke proces: 'De resultaten zijn geheel in lijn met de trend die wij zien in de snelgroeiende online retailmarkt. Hoe groter de webshop, hoe meer er wordt gevraagd naar een efficiëntieslag in de orderverwerking.'
Tekst: Madelief Schimmel
Bijzonder. Als je een AdWords account aanmaakt, heb je bij wijze van spreken over een uur meer bezoekers. Dat kan geen uitdaging worden genoemd, maar het 'onderzoek' is niet meer diepgravend blijkbaar. Vooral een onderzoek om publiciteit aan te kunnen ophangen, zo lijkt het - en met succes helaas. De nieuwswaarde is heel ver te zoeken.
@Rick, als je goed bezig bent met adwords/shopping en optimalisatie hiervan loop je uiteindelijk tegen limieten aan, er zit dan gewoon niet meer volume in of je spend/aantallen gaat totaal uit verhouding lopen. Daarnaast wil je niet alleen afhankelijk zijn van Google.
maar het nieuwsbericht is verder inderdaad behoorlijk karig.