Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Filmore

2023-10-02
1000562
  • [interview]
  • 1:28

Pure player Filmore lanceerde met een campagne, ‘The First One Hundred’. Binnen twee dagen waren de eerste honderd paar schoenen verkocht.

‘Filmore is een verantwoordelijk herenschoenenmerk dat het vanaf het begin zo goed mogelijk wil doen’, meldt Coco Kling, brand director van het nieuwe merk. ‘We ontwikkelen onze producten met duurzame materialen, tijdloos design, goede arbeidsomstandigheden en een eerlijke prijs in ons achterhoofd.’ De productie vindt plaats in Europa. Kwaliteit en duurzaamheid ziet de brand director als norm. Het merk focust op herenschoenen in het midden- en hoog segment.

Filmore startte met een reclamecampagne: The First One Hundred. Die hield in dat de eerste honderd consumenten bij hun aankoop een aandeel in het bedrijf kregen. ‘We geloven in het betrekken van onze klant bij het merk en creëren op deze manier een community rondom onze schoenen’, legt Kling uit. ‘Het gaat ons niet zo zeer om de webshop, maar om het product en deze community.’

Elke bestelling wordt verstuurd met DHL Go Green. ‘Daarmee wordt de order CO₂-neutraal geleverd, zonder extra kosten. Zo verminderen we de impact op het milieu’, aldus de brand director.

Filmore werkt samen met bureaus Umfang en Velocity aan naamsbekendheid via branding en campagnes op sociale media en Google Ads. Daarnaast is er een interne marketingmanager die de eigen content creëert en de sociale media onderhoudt. Kling: ‘Als pure player in een markt die al onder druk staat, is het best een uitdaging om een nieuw herenmerk te lanceren.’

De brand director heeft een aantal retailers geselecteerd om te benaderen zodat ze Filmore ook b2b kunnen aanbieden. Ook daarbij is het plan voor een groene verzendoptie te kiezen. Verder gaan ze Filmore de komende maanden groter op de kaart zetten. ‘Belangrijk is dat de consument Filmore gaat herkennen, kopen en natuurlijk ook gaat dragen’, besluit Kling.