Twinkle | Digital Commerce

Sprinque: 'Veilig groeien in de digitale wereld'

2023-12-13
1120630
  • [interview]
  • 2:29

Het in 2021 opgerichte Sprinque heeft als missie om B2B-bedrijven veilig te helpen groeien in de digitale wereld. Ze ondersteunen bedrijven om hun klanten online op rekening te laten kopen en het risico van fraude of wanbetalingen daarbij weg te nemen, en dit doen ze voor klanten door heel Europa. Mede daardoor hebben ze de afgelopen twee jaar al een flinke groei doorgemaakt. Vandaag spreken we Jeroen Ruigrok, Commercieel Directeur, over de groei van het bedrijf, de uitdagingen die zij meemaken en hoe Sprinque de leden van Thuiswinkel.org verder kan helpen met deze unieke waarde.

Zakelijke aankopen worden in toenemende mate digitaal uitgevoerd

Met de digitalisering en de snel opvolgende technologische vooruitgang is een opvallende trend te zien, namelijk dat zakelijke aankopen in toenemende mate online worden uitgevoerd. Een ontwikkeling die ook wordt opgemerkt door Jeroen en Sprinque: “We zien dat steeds meer transacties online plaatsvinden. Bij Sprinque zijn we iedere dag bezig om zakelijke transacties online soepeler te laten verlopen. Voor bedrijven die veel online aan zakelijke klanten verkopen, zowel in Nederland als door heel Europa, is dit namelijk een hele uitdaging waarbij wij hen ondersteunen”, vertelt Jeroen.

‘Wat maakt B2B e-commerce zo boeiend en anders dan B2C?’

Jeroen vertelt in het interview dat B2B e-commerce veel verschilt van B2C. Voor Jeroen persoonlijk is B2B e-commerce heel interessant: “Ten eerste is de B2B markt in omvang vele malen groter dan B2C. Wat het boeiend maakt, is dat het geen gelijksoortige markt is. Er zijn verschillende soorten klanten met verschillende prijzen en klantreizen. Dit zorgt soms voor een complexe situatie, maar omdat wij ons product gebouwd hebben voor B2B weten we precies hoe we hier op in kunnen spelen. We zien dat je een bepaalde flexibiliteit nodig hebt in je platform, zonder dat je hier echt maatwerk gaat bouwen. We moeten ons product goed inrichten om alle variaties van onze klanten aan te kunnen. Van het begin af aan is deze insteek heel belangrijk voor ons, en ook nu werkt het nog heel goed”, aldus Jeroen.

Ook op andere manieren uniek proberen te zijn

Naast deze insteek proberen ze bij Sprinque ook op andere manieren nog uniek te zijn. Volgens Jeroen zijn er heel veel bedrijven die al iets soortgelijks doen, maar wordt dit nog vaak ‘in House’ gedaan: “Een website is helemaal opgebouwd en heeft een ideale klantreis totdat het op betalen aankomt. Dan moet een klant eerst een formulier invullen om op rekening kopen aan te vragen, waarna ze twee dagen moeten wachten op goedkeuring. Wat heel veel bedrijven niet realiseren is hoe ze een veel betere klantervaring kunnen leveren. Dit kunnen ze doen door aan al hun klanten door heel Europa kopen op rekening binnen twee seconden aan te bieden. Daarnaast bieden we een extra stukje flexibiliteit, door ook goed te inspelen op de wensen van de klantgroepen. Zo geven wij klanten bijvoorbeeld de mogelijkheid om in drie termijnen een factuur te betalen. Dit helpt hen heel erg voor de grotere transacties en we krijgen hier ook al veel positieve reacties van terug’, vertelt Jeroen.

Lees verder op onze site
Jeroen sluit het interview af door nog vooruit te blikken op de toekomstplannen van het bedrijf. Op onze site lees je hier meer over, en lees je meer over hoe Sprinque de leden van Thuiswinkel.org verder kan helpen. Ga naar www.thuiswinkel.org/Sprinque