Twinkle | Digital Commerce

Online-coupons: conversie hoog, inzet nog gering

2017-05-27
172130
  • 0:48

Coupons_Inmar_WSJOnline-coupons die recht geven op korting in fysieke winkels, worden dertien keer vaker verzilverd dan kortingsbonnen in kranten. Dat schrijft The Wall Street Journal op basis van Amerikaans onderzoek van coupon-processor Inmar.

Het gebruik van online-coupons groeide in het afgelopen jaar met meer dan 140 procent, maar ze tekenden nog slechts voor 1 procent van de 2,6 miljard coupons die in de Verenigde staten werden ingewisseld.

Neergang
Hoewel coupons door de recessie aan populariteit winnen, worden ze nog lang niet zoveel ingezet als begin jaren negentig; in 1992 werden volgens Inmar 7,9 miljard kortingsbonnen verzilverd. Het bedrijf wijt de neergang aan de stabiele economie vanaf midden jaren negentig en de opkomst van loyaliteitsprogramma's bij supermartken.

Kanalen
ComScore onderzocht recentelijk in welke kanalen consumenten naar coupons op zoek gaan. Zo'n drie op de tien Amerikanen struint wel eens naar bonnen online, zoals inzichtelijk wordt gemaakt in onderstaande grafiek van eMarketer.

 ComScore_coupons