Twinkle | Digital Commerce

WK-sponsors samen in webshop op Fifa.com

2017-05-27
170130
  • [nieuws]
  • 0:56

Voor het eerst in de geschiedenis van het wereldkampioenschap voetbal bieden sponsors hun merchandise in één e-commerce omgeving aan, op Fifa.com. Bij het vorige WK genereerde die site 4,3 miljard pageviews tijdens het toernooi.

De licensed merchandise van sponsors als Adidas, Coca-Cola, Sony en McDonald’s komt rond de jaarwisseling te koop via een tab op de homepage van wereldvoetbalbond FIFA, die voornamelijk content biedt.

Vijf talen, drie munten
De shop is straks in vijf talen beschikbaar. Betalen kan in euro’s, dollars of Britse ponden. In 2006, bij het vorige WK in Duitsland, trok Fifa.com dagelijks 4 miljoen unieke bezoekers uit meer dan 35 landen.

Toegankelijk
Komende zomer, als het WK plaatsvindt in Zuid-Afrika, wordt een nog grotere toestroom verwacht. De gezamenlijke webshop van sponsoren die WK-merchandise mogen verkopen maakt het assortiment veel makkelijker toegankelijk. Mike Fitzsimmons van Fifa’s hoofdlicentiehouder Global Brand Group wijst erop dat fans voorheen alle afzonderlijke sponsorsites moesten afstruinen. Bovendien was vier jaar geleden nog niet alle merchandise online te koop.

Bron: Internetretailer.com