Twinkle | Digital Commerce

L’Oréal start met e-commerce

2017-05-27
180101
  • 1:09

L’Oréal gaat alle producten van zijn hoofdmerk L’Oréal Paris zelf online verkopen, om te beginnen in Frankrijk. Vanaf volgende maand concurreert het cosmeticaconcern direct met online en offline retailpartners, hoewel L’Oréal zelf luchtig doet over het kanaalconflict.
 
L’Oréal Paris is één van de eerste grote Franse cosmeticamerken die het distributiemodel omgooit met directe online verkoop. Moederbedrijf  L’Oréal, ook eigenaar van onder andere Garnier en Maybelline New York, heeft ter geruststelling laten weten dat retailers ook in de toekomst het belangrijkste omzetkanaal zullen vormen.

Logistiek en prijzen
Onbekend is nog hoe L’Oréal directe orders van consumenten logistiek gaat afhandelen. Ook is nog onduidelijk hoe de prijs van artikelen op Loreal-paris.fr en andere landensites zich straks zullen verhouden tot die bij andere verkopers. In ons land zijn producten van L’Oréal Paris onder meer online te koop bij Wehkamp.nl, Bol.com en Kruidvat.nl.

Opkomende markten
Rudebaguette.com schrijft dat L’Oréal rijkelijk laat is met zijn entree in e-commerce, wat fabrikanten behalve inkomsten ook data van eindklanten op kan leveren. De tech-site verwijst naar een artikel van de krant Les Echos over de constante groei van L’Oreál, die het concern logischerwijs zal willen vasthouden. Met directe online verkoop zou het zich snel kunnen mengen in de strijd om de groeiende groep cosmeticakopers in opkomende markten.